20 cze 2017

MLEKO I MIÓD, Rupi Kaur


Tomik poezji przepełniony niezwykłymi wierszami, których autorką jest młoda kobieta. Książka pełna emocji i to nie tylko tymi pozytywnymi, od których serce skacze ku górze, wypełniona jest również tymi uczuciami, które u każdej z nas kłębią się gdzieś na dnie duszy i dokładnie staramy się ukryć. Szczera, piękna i prawdziwa - taka jest właśnie książka "Mleko i miód".



Z poezją stykami się bardzo rzadko; po prostu zazwyczaj nie potrafię znaleźć czegoś dla mnie, chociaż bardzo lubię utwory liryczne. Ba!, powiem nawet, że je uwielbiam, ponieważ od zawsze mam wrażenie, że wszelkie opowiadania są pisane przez  i ciało, natomiast wiersze przez duszę, dlatego gdy tylko usłyszałam o tomiku poezji autorstwa Rupi Kaur wiedziałam, że muszę ją jak najszybciej przeczytać. Fala pochwał (i krytyki), która spłynęła na tę książkę sprawiła, iż przez długi czas chodziła mi ona po głowie. I w końcu ją zdobyłam. W dodatku w wersji dwujęzycznej z czego niezmiernie się cieszę.

Mnie osobiście większość wierszy ujęła za serce, ale nie będę ukrywać, że niektóre mi się nie podobały. Jednak te kilkanaście, które dotarły do mego serca sprawiły, że mogę stwierdzić, iż t moje pierwsze spotkanie z poezją w tym roku uważam za udane i z chęcią będę do niego wracać.



Niektórym osobom ta poezja wydawała się banalna, że "Mleko i miód" to nic odkrywczego, jednak według mnie piękno tkwi w prostocie i szczerości i tak jest w tym przypadku.

Cieszę się, że zakupiłam tę lekturę w wersji polskiej, ale również anglojęzycznej, ponieważ nie dość, iż podszkoliłam swój język to w dodatku większość wierszy jest według mnie lepsza w tej właśnie wersji, bo tam ukazane są lepiej emocje, chociaż wcale nie winię tłumaczy, w końcu przekładanie wierszy jest trudniejsze o zwykłego tekstu. Dlatego jeśli macie zamiar kupować tą publikację polecam Wam zaopatrzenie się w właśnie ją.

"Mleko i miód" to tomik poezji, którego przeczytanie zajmie wam jeden wieczór, lecz zagości w waszym sercu w mniejszym lub większym stopniu. Nie gwarantuję wam, że was urzeknie i wprawi w zachwyt, jednak naprawdę warto go przeczytać.



ocena końcowa: 
9/10

1 komentarz :

  1. Muszę przeczytać :)

    Zapraszam do mnie wyczytacmarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Hej!
Bardzo się cieszę, że przeczytałeś mój post! Jeśli Ci spodobał byłoby miło gdybyś zostawił po sobie ślad w postaci komentarza lub obserwacji jeśli spodobał Ci się mój blog.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka